Над такою темою працювали на засіданні територіального методичного об’єднання вчителі других класів закладів загальної середньої освіти відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, яке відбулося 31 березня 2021 року в онлайн-режимі.
Зустріч вела Мозоль Вікторія Василівна - керівник територіального методичного об’єднання вчителів других класів відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, вчителька Орв’яницького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів. Практичну частину працювали в парі з колегою Ващишиною Аллою Миколаївною (Орв’яницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів).
Педагоги креативно і творчо опрацювали проблемні питання:
- «Модернізація початкової освіти- головна вимога сьогодення»;
- «Аналіз педагогічного доробку В. О. Сухомлинського: «Школа радості», «Школа під голубим небом», «Кімната казки», «Куточок мрій», «Музична скринька», «Мандрівка до джерел слова і думки», «300 уроків мислення в природі», «Кімната думки»-дзеркальне відображення НУШ».
Практикували над впровадженням вправ кінезіології на уроках, як метод розвитку півкуль головного мозку людини. Опрацювали методику пальчикового самомасажу японського вченого Йосиро Цуцими (адже нікому не секрет, що розум дитини знаходиться на кінцівках пальчиків). Також переглянули запис та проаналізували фрагменти відео-уроків з використанням технології «Щоденні 5 (Daily 5)» (педагогічна технологія навчання читанню та письму, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер) та з методами навчання із застосуванням STEM-підходу (його ціль починається з того, що учні опановують основоположні навички, а потім використовують критичне мислення для вирішення різноманітних реальних проблем). Було обговорено способи організації взаємодії вчителя й учнів у системі людина-людина, а саме: діалоги «учитель-учень», «учитель-учень-учні», «учитель- учень-компетентні особи», «учень-учитель», «учень-учні», «учні-учитель».
Присутні відмітили, що сьогодні в початковій школі, яка, безперечно, є найважливішою ланкою освіти, змінюються пріоритети навчання - на перший план виступає її розвивально-пізнавальна функція, культ нестандартної самостійної думки, а освітня реформа має успіх, якщо кожний учитель почуватиметься реформатором свого власного навчального досвіду. Вільніше стало в педагогіці, зникла єдина уніфікована освіта, яка вимагає від учителя чіткого виконання змісту й не дозволяла відступати ні на крок. Чудовий перший крок до змін - вибір учителем початкової школи технології інтерактивного навчання, розвитку та виховання. Активне використання пошукових, дослідницьких методів сприяє інтенсивному процесу розвитку та саморозвитку особистості молодшого школяра, який треба стимулювати, підтримувати в дитині прагнення нових вражень, допитливість, бажання експериментувати, самостійно шукати істину.
Учителі других класів нашої громади отримали масу позитивних емоцій від участі в онлайн-засіданні, методичні рекомендації та список рекомендованої літератури на опрацювання